Egy jól működő vállalkozásnak sok olyan oldala van, amik nincsenenek rögtön szem előtt. Ezek a feliratkozó oldalak, ahol az e-mail címeket gyűjti, a sales oldalak, ahol kizárólag az eladás a cél, az upsell oldalak, ahol a bevételt lehet maximalizálni és a sort sokáig lehetne még folytatni.
Ezeknek az oldalaknak az egységes elnevezése a landing oldalak. Vagyis olyan aloldalak, amit egy meghatározott tematika szülte és egyetlen dolog megvalósítására hivatottak.
Azért van szükség a landing oldalakra, mert ha még ezeket is a főoldalra probálnád bezsúfolni, akkor:
a látogató egyrészt nagyon nehezen találna meg bármit, aminek könnyen az lehet a vége, hogy ott hagy és szalad a konkurenciához,
másrészt a látogatók annyi felel mennének, hogy lasszóval sem lehetne visszahozni őket.
Márpedig egy okosan gondolkodó, jól müködő vállalkozás minden esetben a lehető legtudatosabban tereli a vevőit arra az oldalra, amilyen célt szeretne elérni. Legyen az feliratkozás, eladás stb.
Ezek a landing oldalak nagyon sokfélék, de van nyolc pont, amiben mindegyiknek meg kell egyeznie.
A landing oldaladra valószínűleg valamilyen hirdetésből jön a látogató.
Nagyon figyelj arra, hogy a hirdetés színei, betűtípusa, grafikája szinkromban legyen azzal a landing oldaladdal, ahova vezeted. Ha a hirdetés után meglátja az oldalt, egy másodpercre se kelljen azon gondolkodnia, hova tévedt.
A fő ígéretednek, grafikádnak azonnal, mindenféle görgetés nélkül kell látszódnia.
Ahogy meggyílik az oldal a látogató előtt, azonnal lássa ki vagy és miben tudsz segíteni neki.
A fő ígéretedet tedd hitelessé. Vagyis, már a legelején használj képet, videót, ami azonnal megmutatja, ki tette az ígéretet, ki fog interakcióba lépni vele. Legyen ott az arcod, a neved, amin büszkén vállalod a terméked, szolgáltatásod.
Ne legyen semmilyen menü, hivatkozásrakattintási lehetőség. A landing oldalak célja, hogy egyetlen dolgon tartsa a látogató fókuszát és bármi, ami ezt elterelheti, kerülendő.
Bármi is legyen a landing oldalad célja, előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor a látogatódtól valamilyen adatot kell bekérned.
Nagyon figyelj arra, hogy kizárólag a minimálisan szükséges mennyiségű rublikát kelljen csak kitöltenie.
Nyilvánvaló, hogy Te szíves szerint még a kutyája nevét is elkérnéd, hátha jó lesz majd valamire, de minden egyes plusz bekért információ progresszíven fogja rontani a konverziódat.
A kattintható gombok nagyon egyértelműek legyenek. Ez azt jelenti, hogy feltünő színnel és konkrét, az oldaladon elérni kívánt célnak megfelelő pontos szövegezéssel kell rendelkezniük.
Lehet, hogy Neked egyértelmű, miért van ott az a gomb, de hidd el, sok látogatódnak nem lesz az. És ezért elveszíteni őket, elég értelmetlen lenne…
Mutatok egy konkrét példát a gombra:
Pontosan írd le, hogy mi fog történni a gomb megnyomása után.
Pl: Azonnal kap egy visszaigazoló e-mailt, és rögtön elkezded összekészíteni a terméket, amit 3 munkanapon belül a futár házhoszvisz.
Ez azért fontos, mert az emberek szeretik már előre azt érezni, hogy nem csak addig vagy kedves velük, amíg a pénzükre vadászol.
Én gyakorlatból mondom (és javaslom Neked is), hogy a vásárlást követő visszaigazoló e-mailedre nagy hangsúlyt fektess. Azt kell éreznie akkor már vevődnek, hogy Rád most még jobban számíthatnak, mint azelőtt, hogy vásároltak volna.
Adatvédelmi tájékoztató, és GYIK (gyakori kérdések) feltétlenül legyen az oldaladonl
Ha ezeket betartod, akkor nagyon nem fogsz tudni mellélőni egyik landing oldaladdal sem.
Készítettem egy útmutatót arról, hogyan kell tűhegypontos főoldal, sales oldal szövegezést készíteni. Ebben 16 ponton végighaladva, nagyon részletesen, ábrákkal illusztálva, konkért példákat odaírva tanítom meg a technikát. Minden egyes pont sokkal bővebb és átfogóbb, mint ez a mostani tananyag.
Az egész felépítése a „ne kelljen gondlokoznod csak másolnod és tökéleteset készítesz magadnak” elv alapján készült.
A cikk írójáról:
Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.
Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.
Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.
Örömmel fogok válaszolni, segíteni.
Üdvözlettel: Káli Gábor