A némi gyakorlattal rendelkező marketingeseknél mára alap az utánkövetés. Magyarul, ha a vásárlási folyamatban valahol elakadt a vevő, akkor elkezdik különböző marketingeszközök segítségével bombázni annak érdekében, hogy mégis megvegyék azt, amiben elbizonytalanodtak.

Ennek az egyik eszköze (volt?) az e-mailes utánkövetés. Vagyis ha látták, hogy valaki félbehagyta a folyamatot, már ment is neki 1,2,3 e-mail arról, hogy „láttuk ám, hogy érdekel és tudunk-e segíteni, vagy csak szimplán az érvek, hogy milyen jó lesz neki ha megveszi”.

Ez pár évvel ezelőtt egy zseniális módja volt annak, hogy a „kosárelhagyókat” mágis rávegyék a megvásárlásra. A zsenialitása abban volt, hogy gyakorlatilag szinte ingyen (hiszen semmilyen fizetős csatornát nem kellett igénybe venni, csak küldtek egy emailt és kész) vevők tucatjait ráncigálták vissza a kasszához.

Mára azonban sajnos nagyon lecsökkent ezeknek is hatékonysága. Mint annyi minden mást az emberek megszokták, ingerszegényebbek lettek és nem érdekli őket. Hiába küldöd ki a csúcsok csúcsa ajánlatát. Legjobb esetben is ha a végén 5% konvertál (bár ez nagyon sok mindentől függ) már örömtáncot lejthetsz a boldogságtól.

Ki kell mondani, hogy mára az utánkövető levelek sajnos nagyon konverziószegények lettek. Az emberek nem nyitják, vagy ha nyitják nem teszik.

Na jó, de akkor mit csináljak, hagyjam annyiba? Vegyem tudomásul és engedjem el?

NE!!!

Csak a mára a lejtőn lefele száguldó utánkövető e-mailek helyett haszálj egy másik erőt: TANÍTS.

Ha valaki nem vesz meg valamit, ahhoz a legjobb út nem a nyomulós e-mail áradat, hanem a tanítás.

Ez hosszabb út, nem is jár azonnali eredménnyel, de nagyobb eséllyel nem irtkozik le a listádról és nagyobb eséllyel vásárol később. A tanítás nem más, minthogy a szakmádból kiragadsz érdekesebb dolgokat és azt érthető nyelven elmagyarázod a célközönségednek. Pont úgy, ahogy ezt most én csinálom veled.

Ezekkel a tanításokkal nem generálsz azonnali bevételt, de ha figyelemfelkelkeltőbb témákat találsz, akkor egyre többen és többen fogják nyitni a leveleidet.
A közönséged egyre inkább fogja elhinni, hogy Te valóban értéket akarsz adni és olyan dolgokat árulsz el ami őket érdekli + hasznos is nekik.

Ennek meg hosszútávon az lesz a hozadéka, hogy hinni fognak neked és szakértővé válsz a szemükben. Ez pedig az eladásban (a hitelesség) az egyik legfontosabb tényező. Ha hiteles vagy a vevőd szemében, akkor ő szemernyit sem fog kételkedni a szavaidban. Ez pedig egyenlő azzal, hogy amikor el akarsz neki adni valamit, akkor biztos lesz abban, hogy amit árulsz az pont olyan, mint amilyennek elmondod. Ha pedig ezt is elhiszi, akkor megveszi.

Gondolj bele abba, hogy ha egy influencer (véleményvezér), szakmáját tekintve legyen ismert énekes kitesz az oldalára egy pár cipőt és azt mondja róla, hogy életében nem vot még ilyen kényelmes lábbelije, akkor azt a követői észvesztve kezdik el vásárolni. Csak azért mert hitelessé vált korábban. Pedig ha racionálisan végiggondolod, semmi köze a cipőszakmához, lehet, hogy éppen lúdtalpa van és az ajánlott cipő pont úgy görbül, hogy kompenzálja mindezt. Másnak meg, akinek nincs lúdtalpa ez a cipő élete legrosszabbb vlasztása lenne.

DE HITELES, ÉS ÍGY NEM KÉRDÉS, HOGY JÓT ÁRUL-E

Fontos: az egészet el tudod rontani azzal ha a tanítások közé rendszeresen eladási szándékkal próbálsz mindenfélét becsempészni. A vevők nem hülyék és ha ezt észreveszik, rontod a hiteled. Ez pedig egyenlő azzal, hogy lőttek az egésznek, kezdheted előről, ráadásul új emberekkel. Ez nem éri meg…

Külön legyenek a tanításaid „jószivűségből” és külön eladási szándékból.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor