Ha egy új vállalkozást indítasz, akkor a kezdeti lépések között lesz a weboldalad (sales oldalad, landing oldalad) elkészítése.
Ha ezek már élesek, akkor gyakorlatilag azonnal képes leszel a leendő vevőidet kiszolgálni.
Ez szépen hangzik, de egyúttal azt is jelenti, hogy amikorra az oldalid startrakészek, addigra bizony potenciális vevőjelöltekre is szükséged lesz már.

De a vevőjelöltek gyűjtéséhez elvileg alapvető fontosságú a weboldalad, ugye?

Akkor most mi is kell előbb és mi a megoldás?-mutatom.

Első lépés

Ketté kell szedned a leendő célcsoportotdat.
Az egyik halmazt azok alkosság akik már igénybe vesznek olyan szolgáltatást amit árulni fogsz, a másik csoportban azok legyenek, akik még nem. ree a két célcsoportra más-más technikát fogsz alkalmazni, melyet a következő lépésekben mutatok.

Másodiként lépés

El kell érned a Facebookon azokat, akik igénybe vesznek ilyen szolgáltatást mástól. (célcsoportelérés: konkurensek követői).
Tőlük egy kérdőív segítségével meg kell kérdezned, hogy mivel nem elégedettek, mi idegesíti őket a legjobban a mostani szolgáltatóban, min változtatnának ha lehetne stb.

Harmadik lépés

Azokat kell megcéloznod a Facebookon akik még soha nem vettek igénybe ilyen szolgáltatást. Ebben az esetben szintén egy kérdőív segítségével ki kell derítened, hogy miért nem, és ha igénybe vennének mik a legfontosabb dolgok amiket elvárnának.

Az emberek alapvetően nem szívesen töltenek ki kérdőíveket és adnak meg elérhetőségeket. Ahhoz, hogy ezt megtegyék motiválnod kell őket.

Viszont ha ügyes vagy, akkor az ő motivációjukat rögtön össze tudod kötni a Te szempontoddal, hogy vevőkké váljanak.
Így egy win-win helyzet tud kialakulni.

Mire gondolok konkrétan? Mutatok két példát.

A

A kérdőívet kitöltőknek ajánlj fel egy ingyenes letölthető füzetecskét , amit Te készítesz el és a leendő szolgáltatásod konkurenciáinak 5 buktatója van benne, amire Te különösen figyelni fogsz majd. Pl.: ha takarítái szolgáltatást árulsz, akkor egy ilyen buktató lehetne az, hogy az ablaktisztításnál a kereteket soha nem takarítják le, mindig csak az üvegfelületre koncentrálnak.

Ezzel a füzetecskével egyrészt értéket adsz, okosítod őt, másrészt rögtön felhívod a figyelmedet a Te leendő szolgáltatásodnak a különlegességére (ahol ezeket nem követed), harmadrészt a kapcsolatotok egy picit közelebb kerül, ami hatalmas lépés tud lenni a bizalomépítésben, hogy vevővé váljon.

A

Ajnálj fel egy nagy kedvezményt a leendő szolgáltatásod árából (akár egy alkalomból, bérletből stb.)

A visszaérkezett válaszok alapján lesz már egy nagy listád, telis-tele új, potenciális vevőjelölttel. Ettől kezdve pedig a dolog csak rajtad áll.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor