Az emberek úton útfélen reklámokba botlanak. Gyakorlatilag bármilyen tevékenységet is végzel az életedben, nagyon valószínűsítem, hogy az
alvási időszakodon kívül nincs olyan óra, amikor ne botlanál bele valamilyen hirdetésbe.
Akár televíziót nézel, rádiót hallgatsz, internetezel, mobilon játszol, az utcán sétálsz, a kocsiddal mész stb.
Emiatt viszon nagymértékben lecsökkent az emberek ingerküszöbe. Egy sima, mezei hirdetést már senki nem vesz észre.
Természetesen megvan a maga „titka” annak, hogy kell grafikailag, szövegezésileg kinéznie egy olyan hirdtésnek ami valóban képes konverziókat hozni, de sajnos az sem minden.
A mai világban a folyamatos vevőszerzés és eladás egyik alapfeltétele a bizalom kiépítése. Ez pedig nem tud egyik pillanatról a másikra kialakulni, bármennyire is szeretné az ember.
Ez az egyik legkeményebb és leghosszabb marketingmunka. Ez fog oda vezetni, hogy hiteles leszel az érdeklődőid, feliratkozóid szemében. Ha pedig hiteles vagy, „bármit mondasz” hinni fognak neked. És bizony ez akkor is így lesz, ha valamit el akarsz adni.
Ha az emberek hisznek, akkor vesznek.
A hitelesség megteremtésére sok összehangolt tevékenységre van szükség. Ennek az írásnak nem feladata ezeken végigmenni, de egyet ezek közül megemlíteni igen.
Ez pedig nem más, mint az úgynevezett „állapotfotók” amiket a Facebookra, Instagramra kirakva, bizonyosan hozzájárulsz a hitelességed erősítéséhez.
De mik azok az állapotfotók?
Olyan rólad, a vállalkozásoddal, a szolgáltatásoddal kapcsolatos fényképek, amik:
Nem akarnak direktbe eladni
Mégis a Te terméked vagy szolgáltatásod van rajtuk veled együtt
Nem beállítot pózban készülnek
Egy érdekes élethelyzet szülte
Ez az élethelyzet megmutatja a célodat, a terveidet és ezáltal hitelessé tesz
Mit csináltam?
Először bosszankodtam, majd eszmbe jut, hogy „hoppá” hiszen ez egy remek alkalom egy állapotfotóra.
Bepréseltem magam az első ülésre, csináltam egy szelfit a könyvekkel teletömött autómról, melléírtam, egy viccses mondatot: „Kérlek kérj egy könyvet, hogy jobban beférjek”, majd kiposztoltam.
A sikerességéhez kétség sem fért. Több megosztást kaphat egy ilyen, mint bármelyik tudatos szuper hirdetés.
Nagyon növeli a hitelességet, nem próbál direktbe eladni és mégis azt teszi.
Gondolj bele hány rejtett információval szolgált ez a fotó:
A Te saját forrásaidból
Kontrollált forrásokból
Kontrollálatlan forrásokból
Ez így tudom, furcsa első olvasatra, de mutatok egy példát és érteni fogod.
Vegyünk engem. Online marketingkommunikációs szakértő vagyok és elkészültem egy új e-bookal, ami egy tűhegy pontos útmutató a tökéletes főoldal, weboldal szövegezéshez.
Úgy döntöttem, hogy ebből az e-bookból kinyomtatok 500 példányt azoknak, akik jobban szeretnek hagyományos könyveket olvasni.
Megrendeltem a könyveket a nyomdából és a nyomda szólt, hogy készen vannak, vihetem őket .
Én elmegyek a könyvekért és elkezdem bepakolni az autómba. Először a csomagtartóba, aztán a hátsó ülésre, majd az anyós ülésre, de még mindig nincs bent az összes. Elkezdtem az anyós és a vezető ülés közé is elhelyezni őket, de már olyan szoros volt a hely, hogy féltem, a jobb kezem nem fog elférni.
Mit csináltam?
Először bosszankodtam, majd eszmbe jut, hogy „hoppá” hiszen ez egy remek alkalom egy állapotfotóra.
Bepréseltem magam az első ülésre, csináltam egy szelfit a könyvekkel teletömött autómról, melléírtam, egy viccses mondatot: „Kérlek kérj egy könyvet, hogy jobban beférjek”, majd kiposztoltam.
A sikerességéhez kétség sem fért. Több megosztást kaphat egy ilyen, mint bármelyik tudatos szuper hirdetés.
Nagyon növeli a hitelességet, nem próbál direktbe eladni és mégis azt teszi.
Gondolj bele hány rejtett információval szolgált ez a fotó:
Megjelent az új könyvem
Tele van pakolva vele egy autó, tehát valószínű azért nyomtattam ilyen sokat, mert úgy gondolom, hamar el fogják kapkodni (nem árt sietni ha azt akarod, hogy Neked is jusson)
Én magam pakoltam be, „nem büdös a munka” (ez az ember megítélésben sokat számít)
Azt tanácsolom, bármilyen helyzetet is hoz az életed, mindig gondolj arra, nem lehet-e belőle egy állapotfotót készíteni.
Mivel nem direkt hirdetés, ezért sokkal nehezebb vele mellélőni és sokkal könnyebb vele „like”-okat szerezni.
A cikk írójáról:
Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.
Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.
Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.
Örömmel fogok válaszolni, segíteni.
Üdvözlettel: Káli Gábor