Ha valaki új weboldalt, új sales oldalt vagy bármilyen egyéb olyan anyagot tesz ki az internetre aminek a fő célj az eladás, akkor egy örök dilemma az, hogy mi a jobb.

Ha:

=

végeláthatatlan hosszúságú oldalakon keresztül próbál rábeszélni a megvételre vagy

=

röviden, tömören és tényszerűen közli az összes fontos információt

Az első mellett az az érv, hogy ott aztán nem tud olyat kérdezni a leendő vevő amire ne kapná meg a választ, ellen pedig az szól, hogy a hosszúság miatt már eleve kevesebben olvassák és a többséget elriasztja.

A második mellett az az érv, hogy könnyen fogyasztható, a hátulütője viszont az lehet, hogy igencsak hiányos és nem ad elég információt ahhoz, hogy dönteni lehessen.

Melyik az igaz? Mutatom.
Kezdésnek annyit elárulok, hogy ebben az esetben bizony nem igaz az, hogy az „arany középút”.

Nézzünk két élethelyzetet amit könnyű elképzelni.

Összefutottátál egy rég ne látott barátoddal akivel korábban nagyon sokat találkoztatok, de az élet úgy hozta, hogy egy jó ideig nem láttátok egymást. Beültetek egy pizzériába és elkezdtetek beszélgetni. Kérdés kérdés hátán, korábbi közös emlékek tömegei, nevetgélések és „de jó újra együtt” érzés. Repül az idő, úgy beszélgettek át 2-3 órát, hogy perceknek tűnik.

Hazafelé tartva belebotlasz abba a kollégádba akit a legjobban útálsz. Tudod, hogy ő is pontosan ugyan arra a buszra vár mint Te és azt is tudod, hogy összesen egyetlen megállót kell csak kibírnod vele, mert szerencsére utána ő átszáll. A busz megérkezik, felszálltok amikor elkezdődik a kényszerű beszélgetés. Legszívesebben a busz ablakán tennéd ki, de ehelyett jópofán és udvariasan válaszolgatsz az álszent kérdésire. Amikor elérkezik az idő és végre leszáll, úgy érzed 10 évet öregedtél…

Nos, melyik beszélgetés volt hosszabb a számodra?
Kezded már sejteni a választ ugye…? De akkor nézzük konkrétan.

Vizsgáljunk meg egy szigorúan üzleti találkozót.

Ha tele vagy kérdésekkel és épp biztosítást szeretnél kötni, akkor egy kedves, tapasztalt tanácsadóval szintén el tudsz hosszan, akár órákon keresztül beszélgetni.
Ameddig úgy érzed figyel rád, és segít neked, addig nem akarod lerázni. Mitöbb, üzletet fogsz kötni vele a beszélgetés végén!

A weboldalad, sales oldalad esetén sem a hosszra kell koncentrálnod, hanem a minőségre, a törődésre. Ha ténylegesen az ideális célszemélyt szólítod meg, olyan információkat adsz át neki, melyek relevánsak a döntéséhez, és mindezt a szemnek is kellemes formában teszed, akkor kis túlzással bármilyen hosszú lehet az oldalad.

A vásárlás sokkal gyakrabban hiúsul meg információ hiány, mint információ túltengés miatt.

Soha ne vágj le azért infót, mert attól félsz, hogy hosszú lesz az oldalad! Ha úgy gondolod, hogy valami nem érdekes infó, akkor persze dobd ki, de ne a hossz alapján mérlegelj. Inkább törekedj arra, hogy izgalmas, érdekes, releváns legyél, mintsem, hogy rövid!

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor