Ez a kérdés „alap”. A legtöbben úgy gondolják, hogy a főoldal az a weboldal, ami:

$

a legnagyobb látogatottsággal bír,

$

bárki bárhonnan is jön, azzal találkozik először

$

ide aztán mindent bele kellene zsúfolni ami ahhoz kell, hogy aki olvassa, az vásároljon is

De ezek sajnos nem igazak!

Kezdem kicsit messzebbről.

Alapvetően három forrásból érkezhetnek hozzád a látogatók.

9

A Te saját forrásaidból

9

Kontrollált forrásokból

9

Kontrollálatlan forrásokból

A Te saját forrásod

Ez nem más mint a Te e-mail listád, a felirstkozóidról, érdeklődöidről, vevőidről. Azokról az emberekről akiknek az adataihoz Te jogszerűen jutottál hozzá.
Ezeket az embereket egy e-mail, egy hirdetés útján bármikor megszólíthatod és üzenhetsz nekik.
Ha megszólítottad, akkor Te döntöd el, hogy hova vezeted őket, melyik oldaladra.
A saját forrásodat gyakorltilag ingyen tudod megszólítani, hiszen rendelkezel ezen emberek valamilyen elérhetőségével.

Kontrollált források

Ez döntő többségében a Facebook és a Google hirdetések útján megszólított emberek. Persze ezeket is kontorllálod (hiszen hirdetések útján Te vezeted az oldalaidra), de az alapvető különbség abban van az előzőhöz képest, hogy ebben az esetben fizetsz a hirdetés megjelentetéséért, a kattintásért stb. Tehát ez már sokkal sokkal több pénzedbe kerül, mint az előző.

Kontrollálatlan források

Ezek azok az emberek akik felett „semmi hatalmad nincs” mielőtt odaérkeznének az oldaladra.
Ezek valahogy rátaláltak a weboldaladra.
Hallottak rólad, Googleztak, ki tudja.

Térjünk vissza arra ami az alap kérdés volt:

Mi kerüljön a főoldaladra?

Ha még nem vagy nagyon ismert, akkor nagy valószínűséggel a forgalmad 95%-a a saját és a kontrollált forgalmadból fog származni.

Ha viszont így van, akkor a legnagyobb pazarlás lenne ezeket az embereket a főoldaldra kivinni.
Hiszen „hatalmad van” az irányításuk felett, miért vinnéd egy olyan oldalra aminek a fő funkciója a bemutatkozás?

Egy ügyes vállalkozó az adott marketingcéljához tervezett aloldalára (úgynevezett landingoldalra) vezeti a látogatóit mindig.

Ezek a landing oldalak lehetnek olyan aloldalak ahol a cél egy csali letöltése, egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása, egy feliratkozás stb. Ha ezeket mind-mind a főoldaladon lehetne elérni, akkora káosz lenne ott, hogy menekülnének az emberek.

Éppen ezért a főoldalnak egyetlen célja van: fogadni és elegendő (de semmi esetre sem túl sok) információval ellátni az odalátogatókat ahhoz, hogy előkészítsük őket a vásárláshoz.

Úgy képzeld el a főoldalad funkcióját, mint a tárgyalópartnered titkárnőjét, aki kedves, csinos, itallal kínál, kényelmes székbe ültet, és előkészíti a terpet a partnerednek.

A tárgyalópartner pedig az a landing oldalad, amilyen célt szeretnél elérni.

Ha a titkárnő a sok kedvesség helyett, elkezdené előre tömni a fejedet mindenféle zagyvasággal, akkor már a tárgyalás előtt elmenekülnél.

Azonban van néhány kritérium, aminek feltétlenül meg kell felelnie a főoldalnak.

A főoldal felépítése nagyon hasonlít (bizonyos változtatásokkal) a sales oldalak felépítésére.
A sales oldalad egy olyan landing oldal aminek egyetlen célja van: eladni azt a terméket vagy szolgáltatást amit árulsz.
Míg a főoldaladon ezt ideális estben csak megemlíted és hagyod, hogy rákattintsanak az érdeklődők, addig itt már jó hosszan, összesen 15 lépésben vetsz be minden praktikát, hogy meg is vegyék azt. Ennek a 15 pontbam a betartása a sales oldalak esetében kiemelkedően fontosak. Ha egyet is kihagysz, hatványozottan rontod az esélyed arra, hogy vásároljanak Tőled.

A főoldal felépítésénél jó pár pontot fgosz használni a sales oldal „szentírásából”, persze más kontextusban, hiszen itt nem konkrétan eladni akarsz valamit, csak bizalmat építeni a vállalkozásod és saját magad iránt.

A fő igéret ígéret kiválasztása

Le kell tisztáznod magadba, hogy mi a fő ígérete a vállalozásodnak. Akkor is ha egy webáruházat üzemeltetsz, ami 1000 terméket forgalmaz és akkor is, ha egyetlen terméket vagy szolgáltatást árulsz.
Ez kerül a főoldalad legtetejére. Ez az, amit görgetés nélkül kell, hogy lásson az arra tévedő. Ez fogja megragadni a figyelmét és ez alapján dönt, hogy tovább olvassa-e vagy búcsút int.

Kapcsolat- és hiteltermetés

Kapcsolatot kell teremtened az ovasóval és utána meg kell teremtened a hiteled. Bármit is állítottál az előbb, az először arra járóknak semmi okuk nincs elhinni. Csak akkor fognak bizalmukba fogadni ha erről teszel is, külön. Ez a pont erről szól.
Bemutatod a vállalkozásodat röviden, miért, hogyan jött létre és megmutatod milyen személy van mögötte.

A probléma boncolgatása + A probléma megoldásának a bemutatása

Itt ez a két pont picit jobban összeolvad, mint a sales oldal esetében (ahol két teljesen különálló téma volt).
Először le kell írnod azt a problémát, amire Te megoldást nyújtasz (amire a fő ígéreted vonatkozott). Milyen problémákat old meg a vállalkozásod!
Majd rögtön ezután világossá is teszed, hogy ha továbolvassa a főoldaladat, akkor lejjebb ezekre mind-mind megtalálja a megoldást.

Ismét a hitelesség erősítése

Képpel, névvel ellátott pozitív vásárlói véleményeket kell bemutatnod. Minél többet.

Mutasd be, hogy Te miben vagy más mint a konkurenciáid!

Bizots vagyok abban, ha megkérdezném, hogy miért a Te termékedet/ szolgáltatásodat vegyem meg és ne másét, rögtön tudnál jópár érvet felsorakoztatni.
Akkor ezt miért nem teszed ki jó nagy betűkkel a főoldaladra?

A tanácsadásaim során 10-ből 10-szer futok abba bele, hogy a hozzám fordulókat úgy kell “leállítanom” amikor hosszasan sorolják hogy nem értik miért megy jobban a konkurenciájuknak, amikor ők ebben, meg abban meg amabban sokkal erősebbek. És amikor megkérdezem, hogy ezt rajta kívül még ki tudja, jön a megdöbbenés. 🙂 
Hát kiáltsd világgá! Tedd ki a főoldaldra, had lássák az emberek.

A konkrét ajánlat bemutatása

Itt, az oldalad legvégén bemutatod mit lehet nálad megvenni. Nem írsz árat, nem írsz parméterek, semmit. Egyszerűen és esztétikusan felsorolod most már konkrétan, hogy a Te vállalkozásod hogyan képes megoldani azt a problémát amit feljebb írtál.

Ingyenes anyagok

Ezek után ha vannak ingyenes anyagaid, akkor bármilyen mennyiségben helyezd el őket.

Készítettem egy útmutatót arról, hogyan kell tűhegypontos főoldal, sales oldal szövegezést készíteni. Ebben mind a 15 ponton végighaladva, nagyon részletesen, ábrákkal illusztálva, konkrét példákat odaírva tanítom meg a technikát.

Az egész felépítése a „ne kelljen gondlokoznod csak másolnod és tökéleteset készítesz magadnak” elv alapján készült.
Ha érdekel, a fizetős anyagok között megtalálod.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor