Tudod, meggyőződésed, hogy amit árulsz, el akarsz adni az valóban be fogja váltani a hozzáfűzött reményeket. Próbálsz érveket felhozni a vevőnek, sorolod a jótulajdonságokat, árnyékként követed, duruzsolod a fülébe, hogy ilyen szuper dolgot máshol úgysem tud venni, de a végén mégsem adsz el semmit. És ez ugyan úgy igaz sajnos akkor is, ha fizikai bolttal rendelkezel és abban az esetben is ha weboldaladon próbálnál értékesíteni.

Miért?-kérdezheted teljesen jogosan.

Hiszen tudom, hogy működik, tudom, hogy jó, el is mondom, akkor mi a baj?

A mai vilgában egyre kevesebb eredméyt lehet elérni a „tukmálással”. Az embereket rengeteg impulzus éri, úton útfélen annyi olyan ingerrel találkoznak ami valamilyenfajta vásárlásra próbálja rávenni őket, hogy nagymértékben megnőtt az ingerküszöbük. Ez pedig azt jelenti, hogy a pár évvel ezelőtt még jól működő hagyományos nyomulós „sales”-elés mára egy roppant idegesítő és visszataszító tevékenység lett sokak szemében. Inkább ellenérzéseket vált ki mindenkiből, mintsem vásárlásra ösztönözne.

De mielőtt te annak örülnél, hogy Te csak e-maileket küldesz, személyesen senkit semmire ne próbálsz rábeszélni és úgyis kimaradsz ebből az egészből, jelzem, hogy sajnos a sales-elős e-mailekre ez még inkább igaz. Ott még az a varázslat sincs meg, ami a fizikai boltokban igen, hogy a személyiségeddel el tudod bűvölni. A Te aznapi „szuperakciód” lesz a 123. levél amit kap aznap. Ha szerencséd van és kinyitja, elolvassa, akkor sincs túl nagy esélyed arra, hogy megvegye.

De akkor most mi van? Mit tegyek?

Az, hogy hogyan kell valamit árulni akár fizikailag, akár az interneten annak érdekében, hogy meg is vegyék egy akkora tananyag amit nem lehet két perc alatt elsajátítani. A Te szakmádat sem tudnám megtanulni talán évek alatt sem…

Sajnos arra biztosan nincs lehetőség, hogy egy első osztálytól a diplomáig képzést tartsak az eladásból. Ez egy giga nagy tananyag.

Most viszont kapsz egy jól bevált receptet arra, hogyan fogod tudni már ezzel a módszerrel is megtöbbszörözni annak az esélyét, hogy eladd a protékádat. Ez a módszer alapvetően az online világban működik, de úgy gondolom, hogy ma már szinte mindenki jelen van a weben.

Győzködés helyett láttatnod kell.

Az emberek imádják az igaz történeteket. Pláne akkor ha bele is tudják képzelni magukat. Egy érzelmekkel átszőtt sztori valakiról aki ugyan onnan indult mint ahonnan most a vevőid és a végén a te termékeddel, szolgáltatásoddal hova sikerült eljutnia, biztos recept az eladáshoz.

=

Ha pl. angol nyelv tanár vagy akkor mesélj el egy sztorid arról, hogy az egyik tanítványod hogyan lett sikeres Londonban, pedig előtte már a "Dunának akart menni", mert sehova nem vették fel itthon. Hogyan tudja a többszörösét megkeresni annak, mintha idehaza helyezkedett volna el. És ehhez Te voltál a kulcs, aki az egyedileg kifejlesztett tanítási technikájával sokkall rövidebb idő alatt préselted fejébe a tudást.

=

Ha egy masszőr vagy, akkor arról mesélj, hogy miként sikerült megoldanod az egyik páciensed izomfájdalmát néhány alkalom alatt, pedig előtte már úgy érezte belehal a fájdalomba. Te úgy rendbe raktad, hogy azóta is imába foglalja a nevedet.

=

Ha programozó vagy akkor elmondhatod, hogyan sikerült az egyik ügyfleednek lefejlesztened azt a szoftvert ami milliomossá tette. Ő a saját nagyvállalatát vezeti most már, de nélküled valószínűleg még mindig autókat árulna egy vidéki kereskedésben. Egyszercsak jött egy ötleted, rákapaszkodva az eredei megrendeésre és ez megváltoztatott mindent.

A lényeg abban van, hogy:

N

Hihető legyen (legjobb ha valóban megtörtént).

N

Nevesítve legyenek a személyek (sőt, ha hozzájárul és a fotóját is berakod az plusz tíz pont).

N

Pozitív érzelmeket generáljon (csak akkor tudja beleélni magát a leendő vevőd úgy, hogy abból vásárlás is legyen).

N

Pontosan lehessen érteni a "honnan-hova" utat. Milyen rossz volt neki amikor hozzádfordult és milyen jó lett amikor elment tőled.

N

A végén legyen benne finoman, de teljesen egyértelműen, hogy hol lehet igénybe venni a szolgáltatást vagy megvenni a terméket . Ne kelljen keresgélnie. A legjobb ha egyértelmű ukászt (CTA-t) is beleteszel.

Pl: Ha Te is kíváncsi vagy arra amit tudok KATTINTS az alábbi linkre
LINK NEVE

Ha ilyen e-mailt küldesz bárkinek a mostani tukmálás helyett, megtöbbszörözd annak az esélyét, hogy vásároljanak.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor