Az e-mail lista nagy megnyitási aránya teljesen független a Facebook kommunikációtól. Az emberek fent vannak az e-mail listádon és a Facebookon is.

Hiába magas a megnyitási rátád emailen, ha nem kommunikálsz az emberekkel Facebookon, akkor az egy kihagyott lehetőség.
Sokkal de sokkal több időt töltenek az emberek itt, mint bármelyikőnk weboldalán. Ha kitalálod hogyan tudod lekötni őket itt, hogyan tudsz velük
kapcsolatot építeni, akkor jóval nagyobb elérésed lesz és jóval erősebb ügyfélkapcsolataid lesznek, mintha csak emailben kommunikálnál.

Értsd ezt úgy, hogy ma már sok ember van, akit gyorsabban, hatékonyabban érsz el Facebookon, mint emailben, és aki olvassa az emailed, annak is lehet, hogy a Facebook adja a végső meggyőző löketet.

Az email marketing baromi jó, és továbbra is az elsők között van, de nem egyeduralkodó. Bejött mellé egy másik csatorna, amin másféle módon éred el az embereket, így nagyobb hatást gyakorolsz, illetve van olyan, akit csak itt érsz el.
Ne felejtsd el, hogy még a legmagasabb e-mail nyitási arányok sem érik el az 50%-ot hosszútávon. Azaz, bérmit is küldesz e-mailen az biztos, hogy a fele rá se hederít (és akkor még nem beszéltünk arról, hányat blokkol, pattint vissza, tesz spamba a levelező rendszer).

Ezzel szemben a Facebookon az orra alá tudod dugni a mondadódat ha jól vannak a hirdetéseid beállítva és mivel ezen a felületen úgyis jelen van szórakozásból, nagy eséllyel bizony rákattint az őt érdeklő témára.

Azt tudd, hogy a Facebookon az organikus elérés halott, erre nem lehet alapozni. Tehát ha Te kiteszel egy posztot a legrelevánsabb hirdetéseddel és várod, hogy elolvassák, reagáljanak, vásároljanak, akkor előbb fogsz nyugdíjba menni, minthogy ez nagyszámban bekövetkezzen. Költeni kell arra, hogy elérd a követőidet.

Ha minden egyes posztra ráteszel egy pár ezer forintos keretet, akkor az havi szinten ugyan jelentős lehet, de befektetés szintjén látványos a megtérülés.

Olyan emberekkel tudod építeni a kapcsolatot, akik utána a törzsvásárlóid lesznek.

A Facebook lényege az lenne, hogy akkor is a szemük előtt legyél, amikor épp nem keresnek. Így eléred azt, hogy később, keresés nélkül, automatikusan hozzád forduljanak.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor