Te is hirdetsz a Facebookon. Beállítottad a hirdetésedet, rányomtál a start gombra és nagy izgalommal várod, hogy a Facebook jóváhagyja-e, vagyis zöld lámpát kap-e a kreatívod.
Eltelik egy kis idő, megérkezik a válasz: jóvá lett hagyva, ígyhát remegve várod az eredményeket.
Eltelik pár perc, semmi. Aztán eltelik pár óra és semmi. Aztán eljön a másnap és még mindig semmi…
Vagy
A jóváhagyást követően elkezdenek szépen megjelenni a hirdetéseidet, aztán egy idő múlva, anélkül, hogy bármit csináltál volna, egyszer csak nem kapnak több megjelenést.
Hogy mi történhetett mindkét esetben? -mutatom sorban.
Ha ilyen problémával találkozol, érdemes az alábbi hibaelhárító listán az elsőtől az utolsóig végigmenni, hogy biztos legyél abban, nem Te hibáztál.
Elfogyott a költségkereted.
Vagyis beállítottál egy költségkeretet a teljes élettartamra, de ez elfogyott. Megoldás: növeld meg a költségkeretedet a Hirdetéssorozat/Költségkeret és ütemezés részben.
Rossz kezdési vagy rossz befejezési dárumot adtál meg.
De jóhiszeműen beállítottad a kampányod kezdő és végdátumát, de ezek közül valamelyik nem jó. Ha a kampányos el sem indul, akkor vélhetően az
első, mígha hirdetlen nem kap több megjelenést, akkor valószínűleg a második.
Megoldás: a Hirdetéssorozat/Költségkeret és ütemezés részben ellenőrizd és ha kell, módosítsd.
Rossz licitplafont állítottál be.
Az is elképzelhető, hogy egy olyan licitplafont állítottál be, amiért a Facebook nem tudja megjeleníteni a hirdetésedet. A Facebook hirdetések megjelenítése licitálás alapján történik. Te megadod, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy “eseményért” (megjelenítésért, kattintásért stb.) és a Facebook algoritmusa szigorúan ellenőrzi, hogy abban. Pillanatban amikor a Te hirdetésed megjelenne, bárki más kínál-e többet az ugyan ott történő megjelenítésért. Ha kínál, akkor a Tied hoppon marad. Te nem látod a többiek licitjét, egyedül a Facebooknak van erre ráhatása. Ezt onnan fogod észrevenni, ha minden mást jól állítottál be, mégsincs megjelenésed.
Megoldás: apránként (10 Ft-osával) kezd el megemelni a licitet a Hirdetéssorozat/Optimalizálás és megjelenítés részben. Ne ugorj egyből 100 Ft-okat, mert csak kiszórod a pénzed az ablakon. Simán lehet, hogy pár 10 Ft-nyi emelés elég lesz.
Rossz bankkártyaadatokat adtá meg.
Előfordulhat, hogy a bankkártya amit beállítottál a Facebook fiokodhoz lejárt már vagy nem tudják terhelni.
Ezt a Hirdetéskezelő/Az összes eszköz/Számlázás/Fizetési beállítások részben tudod ellenőrizni.
Megoldás: vagy fel kell ugyan itt vinned egy új kártyát fizetési módként vagy ha ez nincs, akkor a kártyát kibocsájtó bankkoddal kell beszélned.
Nem megfelelő a hirdetésed képének a szövegtartalma.
A Facebook nem szereti ha a képekhez túl sok szöveg társul. Olyannyir anem, hogy abban az esetben ha túllép egy bizonyos szintet meg sem jeleníti már a kreatívodat.
A kép szövegmennyisége 4 minősítést szerezhet: “Ok”, “Alacsony”, “Közepes”, “Magyas”.
Ezek közül egyedül az “OK” az, amikor emiatt biztosan megjelenik.
Megoldás: ellenőrizd a kreatívod képének a szövegtartalmát és ha kell, módosítd. A Facebooknak van egy saját ellenőrző rendszere ehhez. Csak fel kell oda töltened a kérdésed hirdetést és az azonnal megmutatja az előbbi minősítés közül melyiket kapja a hirdetésed. Ezen a linken éred el:
https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
Nem megfelelő a kreatívod.
A Facebook hirdetési szabályzata szigorúen írja elő, hogy mit (milyen képet, szöveget) nem tartalmazhat egy kreatív. Ha a Tied nem telejsen felel meg ennek a szabályzatnak akkor a Facebook vagy meg sem jeleníti már az elejétől fogva vagy olyan eset is előfordulhat, hogy elkezdei megjeleníteni, de menet közben veszi ő is észre és leállítja (visszavonja a jóváhagyást).
Mindkét esetben értesítést is küld neked arról, hogy nem hagyták jóvá vagy visszavonták.
Megoldás:
Ha úgy gondolod, hogy igazságtalanok voltak veled és a Te hirdetésed megfelel a szabályzatnak csak ők nem fordíttottak kellő figyelmet az ellenőrzősre, akkor ezt közölheted velük. Erre ők lehetőséget biztosítanak akkor, amikor az elutasítás tényét közlik veled.
Ha egyetértesz a döntésükkel és Te is belátod, hogy hibáztál, akkor módosítsd a kreatívodat.
Pontról, pontra menj végig ezen az ellenőrző listán ha a hirdetésed nem jelenik meg. Rá fogsz jönni a hibára és ha kijavítod már futhatnak is újra.
A cikk írójáról:
Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.
Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.
Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.
Örömmel fogok válaszolni, segíteni.
Üdvözlettel: Káli Gábor