
Bármit is vásárolj, a hozzájáró garancia mára a vétel egyik alapfeltétele lett.
Nem úgy tekintesz rá, mint egy extra ajándékra amit az eladó a megvásárlandó, termék vagy szolgáltatás mellé biztosít, hanem úgy, mint annak természetes velejárója.
Ha nincs garancia, mész máshová megvenni.
Ez viszont azt is jelenti, hogy sajnos a garancia évekkel ezelőtt még virágzó, vásárlásösztönző fénykora igen csak megkopott.
Mára ott tartunk, hogy jogszabály írja elő, automatikusan jár mindehhez. Az eladó részéről egy szükséges rossz…
Vagy mégsem?
Hát persze, hogy nem!
Sőt, ha megfogadod a mostani tanácsomat, a Te garanciád biztosan ki fog tűnni a többi közül és ismét akkora erővel fogja segíteni a a terméked, szolgáltatásod eladását, amiről most még álmodni sem mersz.
A garancia fő feladata, hogy csökkentse a vevőd vásárlási kockázatát. Vagyis, a számtalan a leendő vásárlód fejében lévő „miért ne vegyem meg” érvek ellen indul hadba.
Mégpedig oly módon, hogy a a vásárlás döntési felelősségét leveszed az ő vállukról és átrakod a Tiedre.
De ez csak egy látens dolog, hiszen ha hiszel abban amit árulsz, meg vagy győződve a terméked, szolgáltatásod minőségéről, akkor pontosan tudod, hogy a pénzéért baromi jó dolgot kap a vevőd. Ha pedig így van, úgysem fogja visszakérni az árát.
Ez lesz a kiindulási alapgondolatot ahhoz, hogy az amúgy kötelező garanciát egy ügyes fordulattal úgy állítsd magad mellé, hogy a vevőid azt higyjék megőrültél, és azonal meg akarják venni amit ily módon árulsz.
És mi az ügyes fordulat?
Az, hogy a garanciát nem garanciának nevezed, hanem „kikölcsönzésnek”. vagyis, Te látszólag hagyod, hogy a termékekdet, szolgáltatásodat kikölcsönözze a vevő. Ha nem tetszik neki, adja vissza nyugodtan.
Azzal pedig minden ember tisztában van, hogy a kikölcsönzésnek van egy letéti díja, amit előre ki kell fizetni és utólag, ha visszahozzák a kikölcsönzött terméket, visszaadják.
De mivel, Te valójában a garancia helyett használod és ha a vevőd elégedett a termékkel esze ágában sem lesz visszahozni, ezért nem fogsz mit viszadni. Megtartod a letéti díjat, ami valójában a termék kifizetett ellenértéke . Ő pedig cserébe örökre megtarthatja.
Az egésznek a lelke a kommunikáció. Ugyan azt adod el, de sokkal vonzóbb így a vevődnek.
Nem garanciáról beszélsz hanem köcsönzésről.
Nem pénzt kérsz érte, hanem letéti díjat.
És ha tetszik neki, akkor a letéti díjat megtartod és cserébe örökre megtarthatja.
Próbáld ki, meglátod lesz aki emiatt fog vásárolni!
A cikk írójáról:
Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.
Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.
Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.
Örömmel fogok válaszolni, segíteni.
Üdvözlettel: Káli Gábor