
Ha valakinek küldesz egy e-mailt azt azért teszed, mert szeretnéd, hogy elolvassa. Ahhoz, hogy ez megtörténjen a legelső lépés, hogy kinyissa, vagyis rákattintson.
Abban pedig, hogy rákattint-e döntő szerepe van annak, hogy mi az email tárgya és, hogy van megjelenítve.
1. Kezdjük az egyszerűbbel: hogy van megjelenítve
Bárkinek is küldöd az e-mailt az biztos, hogy a tieden kívül még egy tucat levelet kap aznap. Amikor ránéz a levelezőrendszerében a bejövő postafiokjára, akkor egymás heygén-hátán lesznek az új üzenetek.
Már akkor fel kell hívnod a figyelmet a Te leveledre, amikor még semmit nem olvasott el (még a tárgyat sem).
De mégis, hogy?
A kulcs a tárgy megjelenítésében van. Vagyis a levelednek már ekkor ki kell tünnie a tömegből. Erre több fajta technika létezik.
Az első, hogy hogy a tárgyad elé és után különböző karaktereket raksz be, amik kiemelik a szürkeségből
Rakd a tárgyadat [zárójelbe], 👍 szimbólumok közé👍, ==egyenlőség jel közé==, vagy bármilyen más módon különböztesd meg.
A második, hogy számokat használsz a tárgymezőben. Azok anélkül is előugranak, hogy elovasnák a komplett szöveget.
A harmadik pedig, hogy belerakod a „TITOK” szót. Ez annyira az emberek szeme elé kerül és felkelti az érdeklődésüket, hogy akkor is elolvassák, ha nem akarják. Ebből már gondolhatod, hogy pl. a [3 TITOK amivel ] kezdetű tárgynak elég jó lesz a nyitási arány. Persze ez nem ilyen egyszerű, mert akkor mindenki ezt csinálná. Sok mindennek kell még megfelelni ahhoz, hogy nagy esélyed legyen a kinyitásra.
2. És most a második: mi az e-mail tárgya
Az e-mail tárgyemzők szövegezésük szerint két nagy csoportra oszthatók.
„vak” és „direkt” tárgymezők.
A vak tárgyemzők. Ezek kíváncsiságra építenek, de nem lövik le a poént.
…Ki hitte volna, hogy ez igaz
…Kellett pár óra, míg rájöttünk
…Ha vállalkozó vagy ezzel milliókat spórolhataz
Arra figyelned kell, hogy ne okozz csalódást. Vagyis miután ráklikkel a szuperizgalmas tárgyra, ne egy unott, a tárggyal semmilyen kapcsolatban sem lévő tartalom fogadja. Ez azonnali leiratkozáshoz fog vezetni és rosszabbul jársz, mintha nem alkalmaztad volna ezt a technikát.
A vak tárgymezők alkalmazása magas megnyitási aránnyal, alacsonyabb átkattintással és magasabb leiratkozással szoktak együttjárni.
A direkt tárgymezők. Ezek már egy az egybe utalnak arra, hogy milyen tartalom várható a levél kinyitása után.
…Megnyerheted az új iPhone-t
…Megjelent a HVG legújabb száma
…50% engedmény minden fogkefére
Itt sokkal alacsonyabb lesz a nyitási arányod, de azok közül akik nyitnak többen fognak kattintani és kevesebben leiratkozni.
Akkor milyen az ideális tárgy?
A három kombinációja. Használva a megjelenítás furmányosságait, legyen benne annyi konkrétum, hogy ne meddő kattintásokat hozzon, és tartalmalmazzon annyi kíváncsiságot is, hogy ne legyen unalmas a száraz konkrétumok miatt. És akkor mutatom erre is a példát:
==Ha akár [1] ilyen órát is veszel belebolondulsz==
Biztos érzed, hogy itt egy konkrét óra eladásáról lesz szó. Egy olyanéról, amit ha megveszel, akkor belebolondulsz. De az kétrételmű és kizárólag az e-mailből fog kiderülni, hgy azért bolondulsz bele, mert annyira rossz, vagy mert életed legjobb vétele lesz.
Van benne elegendő konkrétum, kevés kíváncsiság és mindez kapott egy figyelfelkeltő csomagolást az egyenlőségjelekkel és a zárójelbe tett számmal.
Nem nagy kunct meglakotni. És sokszor a híres szövegírók is pont ezt a technikát alkalmazzák a címsoroknál.
Tudod mi lesz a levélben amit küldesz, tehát a tartalmat ismered. Hintsd meg egy kis kíváncsisággal, tedd figyelemfelkelővé a külcsínt és kész.
Olyan nyitási arányaid lesznek, hogy pezsgőt bonthatsz.
A cikk írójáról:
Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.
Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.
Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.
Örömmel fogok válaszolni, segíteni.
Üdvözlettel: Káli Gábor