Tűhegy pontos útmutató arról, hogyan kell olyan főoldal, sales oldal, szövegezést készítened ami a legnagyobb valószínűséggel képes magától eladni akármit is árulsz
Először is őszintén gratulálok! Azáltal, hogy kérted az útmutatót egy gigászi lépéssel jutottál közelebb ahhoz, hogy az egekbe repítsd a bevételedet, a mostani számaidhoz képest.
Ebben az útmutatóban, lépésről-lépésre, nagyon érthetően, példákkal illusztrálva fogom Neked megmutatni, hogy pontosan mit kell csinálnod ahhoz, hogy mézesmadzagként cuppanjanak a vevőid arra amit az oldalaidon el akarsz adni.
Tartalomjegyzék
Készítettem egy tartalomjegyzéket annak érdekében, hogy ha abbahagynád az olvasást és később visszatérnél, könnyebben megtaláld amit szeretnél.
Egy kis bevezetés
Először is tisztázzuk a definíciókat! Mi az a főoldal és a mi az a sales oldal?
A sales oldal és a főoldal felépítése
Ebben a sorrendben mutatom meg a felépítésüket
A sales oldalak XV pontos szentírása.
A főldalak VII pontos szentírása
Nagyon sokak szemében a marketing nem más, mint egy reklám ami meg akar győzni valamiről. Vagyis hirdetések tucatjai, amik győzködik az embereket arról, hogy ezt meg azt vegyék meg. A szükséges velejárója egy főoldal (fő weboldal) ahol meg tudják venni az eladni kívánt portékát.
A marketing azonban ennél sokkal sokkal több…
Egy szemléletmód, ami akkor fog jól működni (vagyis akkor fogsz sokat eladni és sok pénzt keresni) ha a vállalkozásod minden apró pici szegletében jelen van. Áthatja az összes kommunikációdat.
Hogy értem mindezt?
Megmutatom a saját példámon keresztül és könnyedén érteni fogod.
Én minden egyes korábbi és jelenlegi cégemet, beleértve a mostani főtevékenységemet, az online marketing tanácsadói vállalkozásomat is tudatosan úgy építettem fel, hogy az összes elemét átjárja a feljebb említett szemléletmód.
Éppen ezért nem egyszeri eladásra építek, hanem arra, hogy hosszútávú bizalmi kapcsolatot tudok kialakítani azokkal, akik rám találnak. Előbb utóbb ezen kapcsolat ésszerű velejárója lesz a részükről történő valamilyen vásárlás.
A bizalom kiépítése sosem rövid idő. Az egyik alapfeltétele a folyamatos kommunikáció, hiszen a leendő vevő az alapján fog engem rangsorolni a saját értékrendje szerint, és ezen rangsor alapján fog arról dönteni, hogy szavaz-e nekem bizalmat (vásárol-e tőlem) vagy nem.
Ez a kommunikáció a tanácsadói vállalkozásom esetében két módon szokott történni.
Ritkább esetben kétirányban
A tanácsomat kéri e-mailen és válaszolok neki
Felhív telefonon egy kérdéssel és egyeztetünk
Személyes tanácsadást kér
stb.
Ha kétirányban történik az nekem nagyon jó. Ezért is imádom, ha kérdéseket tesznek fel, hívnak, konzultációt szeretnének stb.
Hiszen egy oda-vissza kommunikációról van szó, ahol lesz elég időm, hogy „lenyűgözzem” a hozzáállásommal, tudásommal őt.
Sokkal gyakoribb esetben történik azonban egyirányban
Felmegy a főoldalamra és olvasgat, információt gyűjt rólam.
Rámegy egy sales oldalamra mert érdekli valami, de nem ír e-mailt, nem hív, egyszerűen az ottani infók alapján dönt.
Ennél a második esetnél esélyem nincs arra, hogy a személyiségemmel (ha szimpatikus neki) meggyőzzem. Vagy sikerül az oldalaimat eleve úgy felépíteni, hogy a látogatók gátjait leküzdje és vásárlásra inspirálja őket, vagy mehetek a kukába…
Elég egy apró hiba, valami ami nem tetszik neki és már megy is a konkurenciához.
Nos ez az a luxus amit nem hagyhatok és amit muszáj védenem. A védelemre pedig egyetlen lehetőségem van: ezeket az oldalakat tudományos alapossággal úgy felépíteni, hogy minimálisra tudjam csökkenteni azok számát, akik kizárólag emiatt mondanának nemet.
Mit jelent a tudományos alapossággal történő felépítés?
Persze most joggal kérdezed, hogy milyen elv alapján lehet felépíteni úgy az oldalakat, hogy valaki bármit áruljon, legyen az termék vagy szolgáltatás, olcsó vagy drága ugyan azzal a módszerrel lehessen eladni.
Az elv azért zseniális, mert az online marketinget úgy kapcsolja össze az emberi agy működésével, hogy ez utóbbi nem fog tudni “nemet” mondani és a végén „kénytelen lesz” vásárolni. Persze leszenk kivételek, de az biztos, hogy ezen módszer szerint felépített oldalak igazolhatóan sokkal hatékonyabban adják el amit árulsz, mintha bárhogy máshogy készítetted volna el.
Na de, hogy is működik? -mutatom.
A folyamatot amely során az emberek eljutnak a vágytól a vásárlásig vásárlási döntési folyamatnak nevezzük.
A vásárlási döntési folyamat minden embernél pontosan ugyan az, ezért sablonizálható.
Azért sablonizálható, mert az emberek agyműködése, ahogy eljutnak a vágytól a vásárlásig bármit is árulj bárkinek (legyen az egy gyufa vagy magánrepülő), is sablonizálható.
Minden ember kétfajta motivácóból vásárol.
Félelemből és vágyból.
A félelem motivációi
Ez a motiváció sokkal erősebb, mint a vágyé. Ha a Te termékedet, szolgáltatásodat ezen motiváció alapján vásárolják, már lépéselőnyben vagy. Ide tartoznak a félelmeink (pl. beteg leszek), a fizikai és lelki fájdalmaink (pl. ha szörnyű migrénem van „minden pénzt” megér, hogy elmulasszam).
A vágy motivációi
Büszkeség. Mindenki szereti ha valami miatt büszkék rá. Ha büszkék rá, azt jelenti, ő abban több, mint a többiek.
Haszon. Ha az emrber úgy érzi nyer valamin, azt sokkal könnyedébben teszi meg.
Remény. Ha valamibről úgy gondoljuk, hogy hozzásegít egy számunkra ideális állapothoz, azt könnyedén megtesszük.
A kisördög
Azonban sajnos a kisördög nem alszik és az emberekben születésüktől fogva bele van kódolva a „miért ne vegyem meg” faktor. Mindenkiben!
Abban a pillanatban ahogy pénzt szeretnénk kiadni valamire, egy belső hang rögtön megkérőjelezi annak létjogosultságát:
Túl drága…
Miért most….?
Miért itt…?
Miért ezt…?
stb.
Tehát ahhoz, hogy sikeresen tudj eladni, feltétlenül szükséges minden egyes „miért ne” faktornak a leépítése a leendő vevőd fejében.
Összegezve
Ha főoldalad és a sales oldalad úgy van felépítve, hogy:
MEGHATÁROZOTT LOGIKAI SORREND ALAPJÁN, MOTIVÁCIÓKRA ÉPÍTVE MEGGYŐZ, MIKÖZBEN LEROMBOLJA AZ ÖSSZES KÉTELYET akkor garantáltan nagyobb valószínűséggel fogsz eladni bármit amit akarsz, mint a mostani oldalaiddal.
Az én összes oldalam, nagyon tudatosan e szerint az elv szerint van felépítve. Nem csak a tanácsadói vállalkozásomé, hanem még más érdekeltségeimé is. És teremelik folyamatosan a bevételt…
Gondold, csak végig, hogyan kerültél Te ide… 🙂
Ezt a módszert fogom most Neked megtanítani pontról-pontra, lépésről lépésre, nagyon érthetően, példákkal illusztrálva.
Ha végigolvasod + megvalósítod két dolog biztosan máskép lesz mint most:
Egy pici kétely sem fog maradni benned, hogy az oldalaid felépítése nem olyan, ami a maximális bevételszerzésedet segíti elő.
Bármivel foglalkozz a jövőben, bárhova is sodorjon az élet ezt a receptet magaddal tudod vinni és alkalmazni tudod bárhol, bármikor.
Most pedig nincs más hátra, minthogy Neked is megtanítsam mindezt.
2. Először is tisztázzuk a definíciókat! Mi az a főoldal és a mi az a sales oldal?
Mi az a főoldal?
Az az oldalad, ami a vállalkozásod nyitó, fő lapját képviseli.
A főoldalad inkább egy általánosabb bemutatkozó anyag kiindulva a nullából, eljutva egészen addig, hogy milyen portékáid vannak. Itt nem szabad eladnod még semmit, legfeljebb információt adhatsz arról, mi a választék nálad!
Ha a teljes marketingedet tudatos folyamatokból építed fel (csak így szabad!) akkor a főoldaladra kizárólag kontrollálatlan forrásból érkeznek látogatók. Kontrollálatlan forrásnak nevezzük azokat amikre nincs ráhatásod. Pl.: Rádkeresnek a Google-ban, valahogy megtalálnak stb. Ők lesznek sokkal kevesebben.
Éppen ezért a közhiedelemmel ellentétben a főoldalnak nincs is akkor jelentősége, mint azt sokan gondolják. Fontos, de sales oldalad fontosabb!
Mi az a sales oldal?
Ez az az (al)oldalad, aminek egyetlen célja van: eladni azt a terméket vagy szolgáltatást amit árulsz.
Ennek kell lennie az igazi “atombombádnak”. Az előbb már említett tudatos marketing tervezésnél, ide kontrollált forrásból érkeznek a látogatók. Vagyis azok az emberek jutnak el ide, akiket Te irányítasz erre az oldalra. Pl.: hirdetésekből, a saját e-mail listádból. Ők lesznek sokkal többen!
Éppen ezért rájuk kell a fő fókuszt irányítanod.
Ideális esetben minden egyes terméket/szolgáltatást amit árulsz külön sales oldalon kell megjeleníteni, mert mindegyik mevásárlásához más motivációkra és más típusú gátak leküzdésére van szükség.
Azonban mivel ez elég nagy feladat, van egy általános szabály, amit alkalmazni szoktak.
Kevesebb, vagy pont 20
Ha kevesebb, vagy pont 20 terméket árulsz, akkor mind a 20-nak különkülön sales oldalt kell csinálnod. Igen ez nagy munka! Ha nem az lenne, mindenki ezt csinálná!
A cégek döntő többségének fogalma sincs arról mennyivel tudna több pénzt keresni, ha ezt így valósítaná meg…
De a legtöbb vállalozás még a különbséget sem ismeri a főoldal és a sales oldal között, nemhogy a protokoll szerinti felépítésüket. Általában egyetlen oldalon, ömlesztve van minden megjelenítve.
Ugyan úgy, mint egy réges régi kedvenc hirdetésem szövegezésében:
“15. kerületben 38 négyzetméteres, komfortos, felújított lakás eladó. Ugyan itt friss eperlekvár várja az ínyenceket”.
A hirdetés pedig az ingatlan rovatban volt elhelyezve. Szerinted mennyivel többen vennének lekvárt, ha azt a hirdetést külön, a saját rovatában adták volna fel? (elárulom sokkal, hiszen teljesen más a célcsoport, a motiváció és a gátak mindkét termék esetében).
Több, mint 20
Abban az esetben ha több, mint 20 terméket árulsz és/vagy webáruházat üzemeltetsz picit más a helyzet. Nyilvánvaló, hogy ilyen mennyiségű termékre nem lehet külön-külön sales oldalakt készíteni (pedig az igazi az lenne 😉 ).
Éppen ezért ebben az esetben ki szoktak választani általában egyet, azt ami a legtöbb bevételt hozza és annak megcsinálni a sales oldalát külön. Hiszen abból keresed a legtöbb pénzt, azt érdemes még tovább fejlesztened, hátha még magasabb bevételed lesz belőle.
3. A sales oldal és a főoldal felépítése
Előbb láthattad, hogy van hasonlóság és különbség is a főoldal és a sales oldal között. Összegezzük.
Hasonlóság:
Mindkettőnek az a célja, hogy – más-más úton ugyan – de bizalmat ébresszen valami iránt. A főoldalad a vállalkozásod iránt, a sales oldalad az eladni kívánt termék/szolgáltatás iránt.
Különbség:
A főoldalad fő célja, hogy bemutassa általánosságban a vállalkozásodat és felsorolja azokat a termékeket/szolgáltatásokat amik elérhetőek Nálad.
A sales oldal egyetlen feladata: konkrétan eladni azt a terméket/ szolgáltatást amit előbb (a főoldaladon) csak megemlítettél felsorolás szinten. Tehát eladni a főoldalon szigorúan tilos, a sales oldalon pedig szigorúan tilos bármi másról “beszélni” mint az eladni kívánt termékről/ szolgáltatásról.
A hasonlóság és a különbség miatt a felépítésükben is van hasonlóság és különbség egyaránt.
De mivel a sales oldal az igazán bevételtermelő weboldalad (és minden vállalozás fő célja a profitmaximalizálás) ezért a sales oldalad felépítése a nehezebb, bonyolultabb és abból fog bizonyos elemeket átvenni a főoldal.
A sales oldal felépítése
A sales oldalak felépítésének van egy XV pontból álló „szentírása”. Tilos bármelyiket kihagyni és tilos a sorrenden változtatni.
Ez a XV lépés garantálja azt, hogy meghatározott logikai sorrend alapján motivációkra építve meggyőzöd, miközben lerombolod az összes benne lévő kételyt! Ennek a végeredménye lesz az, hogy bármilyen más módon létrehozott oldalnál hatékonyabban fogsz tudni értékesíteni.
A főoldal felépítése
A sales oldalnál említett XV pontból jó néhányat fog a főoldalad is használni csak más kontextusban. Hiszen míg a sales oldalon a konkrét termékedet/ szolgáltatásodat akarod eladni, a főoldaladon a céged profiljának a bemutatásán, a vállalkozásod és a Te irányodba történő bizalomépítésen van a hangsúly. Azon, hogy megismerjék a főbb tevékenységedet, Téged, a célodat és az általad eladni kívánt termék/szolgáltatás alap információit (de eladni itt nem szabad, hiszen arra ott a sales oldal).
4. Ebben a sorrendben mutatom meg a felépítésüket
Először a sales oldal XV pontjának a szentírását fogom megmutatni. Lépésről-lépésre, érthető magyarázatokkal, képekkel illusztrálva. Igyekeztem úgy elkészíteni, hogy Neked szinte csak behelyettesíteni kelljen azokba a példákba amin keresztül szemléltetem. Mint feljebb írtam, a sales oldal felépítése a nehezebb, a bonyolultabb.
Ha ezen túl vagyunk, akkor jöhet a főoldal felépítése ami sokkal lazább, könnyedebb lesz. És mivel akkor már ismerni is fogod a XV lépést, ezért sokkal gyorsabban fogod tudni megérteni és megvalósítani.
Most pedig készülj fel arra, hogy a következő XV lépés végigolvasása és megvalósítása után vevők tucatjai önkívületi állapotban fognak a kasszádnál tolongani annak érdekében, hogy megvegyék amit el akarsz adni!
Ígéret alatt, nem a terméked vagy szolgáltatásod egyik jellemzőjét értem, hanem azt az előnyt, amit annak megvételével, használatával el fog tudni érni. Pl.: „le fogsz fogyni”, „meg fogsz tanulni”.
Na jó, de, hogy találod meg ezt a fő ígéretet? -mutatom
Ehhez első lépésként válassz ki egyetlen motivációt a fent említettek közül. Ez lehet fájdalomra vagy vágyra épülő motiváció is, attól függően mivel foglalkozol. Azt a motivációt kell kiválasztanod amit szerinted a terméked vagy szolgáltatásod használata legjobban befolyásol.
Pl.: