A Facebook mára az egyik legismertebb közösségi platformmá vált. És ez nem csak a magán-magán jellegű kapcsolatokra vonatkozik.
Ha egy vállalkozás hosszútávra tervez, akkor a muszáj számolni a Facebook jelenléttel.

De miért is annyira fontos, ha amúgy tudsz e-maileket is küldözgetni? Először is e-maileket csak annak tudsz küldeni, aki már szerepel a listádon, azaz, rendelekzel ezen elérhetőségével.

Másodszor a vállalkozásod szempontjából elengedhetetlenül szükséges, hogy új emberekkel, potenciális vásárlókkal is folyamatosan bővítsd azok körét akiknek majd eladsz.

A Facebook pedig ebből a szempontból páratlan lehetőséget kínál Neked.

A Facebook lényege az lenne, hogy akkor is a leendő vásárlóid szeme előtt tudsz lenni amikor épp ők nem keresnek. Pihennek, olvasgatnak, szórakoznak és Te folyamatosan ott “zizeghetsz a közelükben”. Hiszen ha ők egy oldalt elkezdenek követni, Te pedig posztolsz valamit, akkor lehetőség van arra, hogy az ő számukra az megjelenjen a saját személyes hírfolyamukban.

És pont ez a zsenialitása ennek az e-maillel szemben, hiszen míg egy email megnyitásához aktív tevékenységet kell tennie annak aki el akarja olvasni (rá kell klikkelnie, ki kell nyitnia stb.), addig a Facebook posztok esetében rögtön, mindenféle plusz cselekedet nélkül az orra előtt lesznek.

Na jó, de ost jön a érdés, hogyan lehet plusz követőkre szert tenni. Olyankora, akik érdeklődnek a vállalkozásodban árult dolgok iránt és majdan akár többszörös vevőt tudsz belőlük csinálni.

Természetesen ha elkzded hirdetgetni a termékedet, szolgáltatásodat (vagy ha használsz értékesítési tölcséreket, akkor a csalidat) akkor is szép lassan elkezd növögetni a követőid száma, de ha Te ennél gyorsabb megoldást szeretnél, ami kifejezetten a követőid számának a növelésére irányul, akkor az alábbiakat javaslom.

Erre a legegyszerűbb módszer, ha a Facebook hirdetéskezelőjében megjelentetsz egy hirdetést annak a célcsoportnak, akik a Te vállalkozásod tevékenységéhez hasonló oldalak iránt érdeklődnek.
(ugye milyen zseniális, hogy a Facebook erre is lehetőséget ad?)

Ezt úgy tudod megtenni, hogy:
Hirdetéskezelő/Létrehozás/Hirdetéssorozat/Célközönség/Részletes célzás/ SZEREPELJENEK BENNE a következők legalább EGYIKÉNEK megfelelő emberek
ebbe a rublikába pedig egyesével be kell írnod azoknak a vállalkozásoknak az ismert nevét (tehát nem a cégnevét, hanem azt, ahogy mindenki ismeri őket) melyekről úgy gondolod, hogy a Te vállalkozásodnak a konkurenciái, vagy úgy gondolod, hogy az azokat követő emberek jók lennének a Te vállalkozásod követőinek is.

Ha elkezded begépelni a szót, akkor a Facebook automatikusan ki fogja írni, hogy van-e rá találat. Ha van, akkor azokra tudsz targetálni, ha nincs, akkor sajnos ez a módszer itt nem segít.

Minden egyes olyan embernek, akik feliratkzonak az e-mail istádra, ajánlj fel egy apró ajándékot azért cserébe, hogy like-olják az oldaladat.
A like-olás az egyik legalacsonyabb elkötelezősédéi szint, nem igényel a cslekvő részéről túl nagybizalmat. Pláne, hogy ő már valami miatt megadta az e-mail címét (ami egy lényegesen magasabb bizalmi szint), ezért mindez nem fog problémát okozni neki, pláne ha egy apró, releváns ajándékkal honorálod.

Abban az esetben ha fizikailag is találkozol a vevőiddel, azt javaslom, hogy minde egyes sikeres tranzakció után, tedd eléjük a számítógéped billentyűzetét és még ott a vásárlás ehlyszínén kérd meg őket, hogy nyomjanak egy like gombot. Ez a leghatékonyabb módja ennek, nagyságrendekkel veri az előző kettőt. Bár sajnos igaz, hogy csak akkor megvalósítható, ha offline is tevékenykedsz.

A cikk írójáról:

Káli Gábor vagyok, online marketingkommunikációs szakértő, tanácsadó.

Remélem hasznosnak találtad az olvasottakat.

Ha a leírtakkal kapcsolatban további kiegészítésre van szükséged, esetleg kérdésed merült fel, ne habozz feltenni a hello@kaligabor.hu címen.

Örömmel fogok válaszolni, segíteni.

Üdvözlettel: Káli Gábor